可可Radio第479期:改变生活的日常小习惯-从小事着手(7)
日期:2014-04-16 09:00

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。

daily habits

改变生活的日常小习惯

Go Minimal

从小事着手


External clutter leads to mental clutter.

外界的混乱会带来内心的混乱。

Do a clean sweep of your home and get rid of everything you no longer use or have never used.

好好整理屋子,扔掉那些你不会再用或是从来没有用过的东西吧。

By the end of my own clean sweep last year, it looked like I'd been robbed!

去年我那次打扫屋子到了最后,感觉自己被洗劫了一番!

There's no better feeling than knowing you actually need and use everything you're surrounded by.

那种知道自己周围真正需要和利用什么的感觉超棒!

Bonus: you also save time by not having as much to clean!

好处:这能大大节省时间,谁让你没有那么多时间一直打扫卫生呢。


【知识点津】

bonus n.奖金,额外津贴; 红利,额外股息; 退职金; 额外令人高兴的事情

例句:

We felt we might finish third. Any better would be a bonus.

我们感觉我们可能会获得第三名,要是能比这个名次更好那就是意外的惊喜了。



[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]


分享到
重点单词
  • minimaladj. 最低限度的,最小的
  • bonusn. 奖金,红利
  • externaladj. 外部的,外面的,外来的,表面的 n. 外部,外
  • mentaladj. 精神的,脑力的,精神错乱的 n. 精神病患者