可可Radio第563期:最佳情侣搭档-Ta与你有相同的价值观(8)
日期:2014-07-09 09:00

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。

The best partner最佳情侣搭档

She/He shares your values.

她与你有相同的价值观。

You both "click" on how people should be treated.

你们都关心他人。对教育是什么和诚实有多么重要观点明确。

You have definite views on what education is and how important honesty is.

尤其是,你们对钱和如何花钱有着清晰的想法。

Above all, you have very clear ideas on money and how it should be spent. It doesn't matter whether you are a cheapskate or a big spender, as long as you are both in the same category!

不论你是个吝啬鬼、还是个花钱不算计的人,只要你们认同对方就好。

【知识点津】

cheapskate n.<美俚>守财奴,吝啬鬼<美俚>

例句:

That cheapskate took his date to a cafeteria.

那个小气鬼居然把女友带到自助餐馆约会。

更多详情敬请关注新浪微博:DJ_Ukki安夏

[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]

分享到
重点单词
  • honestyn. 诚实,正直
  • partnern. 搭档,伙伴,合伙人 v. 同 ... 合作,做 .
  • definiteadj. 明确的,确切的,有把握的
  • categoryn. 种类,类别