可可Radio第1035期:浪费生命-你在过着自己不喜欢的生活(1)
日期:2015-10-24 19:00

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。


Waste your life

浪费生命

You're living a life you don't like

你在过着自己不喜欢的生活

The way I measure success is by someone's level of happiness.

我通过衡量一个人的幸福水平的方式来衡量成功。

Are you happy? If not, then you should change something!

你幸福吗?如果不幸福,那么,你应该改变一些事情!

Even a feeling of contentment or satisfaction doesn't tell you that you're living life to the fullest.

一点点的满足感或满意度,并不代表你把生活过到了极致。

Life should be exciting! So if you're not enjoying life, take a look at some of the changes you can make to get you to a better place.

生活应该是激动人心的!所以如果现在的你没有在享受生活,看看自己还要做出一些怎样的改变,让自己的生活变得更美好。


【知识点津】

take a look at 看一看

例句:

Let's take a look at some of the figures involved.

让我们看一下涉及的一些数字。



更多详情敬请关注新浪微博:DJ_Ukki安夏

[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]


分享到
重点单词
  • contentmentn. 满足,使人满足的事
  • measuren. 措施,办法,量度,尺寸 v. 测量,量
  • satisfactionn. 赔偿,满意,妥善处理,乐事,确信