可可Radio第1197期:快乐小瞬间(1)
日期:2016-04-03 21:49

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。

Joyful moments

快乐小瞬间

When your boss gives you a compliment. Genuine compliments are way more meaningful than superficial praise. If your boss gives you sincere accolades for your work on something, you know they mean it.

当你老板称赞你的时候。真正的称赞是比肤浅的表扬更有意义的方式。如果你的老板因你的工作表现而真心称赞你,你知道他们是认真的。

An upbeat conversation with a stranger. Researchshows that social interactions with strangers can boost feelings of happiness.

与陌生人的一次愉快对话。研究表明与陌生人的社交互动可以增加幸福感。

Finding a parking space in a crowded lot.

在一个拥挤的地方找到了一个停车位。


【知识点讲解】

work on v.对 ... 起作用;企图影响或说服;忙于

例句:

This medicine will work on the affected part.

这种药能对患部起作用。

She is working on a new dictionary.

她一直在忙着编写一本新词典。


更多详情敬请关注新浪微博:DJ_Ukki安夏/ 个人微信:DJ_Ukki

[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]


分享到
重点单词
  • conversationn. 会话,谈话
  • superficialadj. 表面的,肤浅的
  • boostvt. 推进,提高,增加 n. 推进,增加 v.
  • affectedadj. 受影响的,受感动的,受疾病侵袭的 adj. 做
  • socialadj. 社会的,社交的 n. 社交聚会
  • complimentn. 称赞,恭维,(复数)致意 vt. 称赞,恭维
  • genuineadj. 真正的,真实的,真诚的
  • joyfuladj. 欢喜的,高兴的