可可Radio第2102期:提升自我的实用技巧-向激励你的人学习(13)
日期:2018-10-17 19:28

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。

Ways to self-improve

提升自我的实用技巧

How to improve yourself and become better?

你是一个渴望成长的人吗?你是否总在想办法提升自己、让自己变得更优秀?

可可电台

Learn from people who inspire you.

向激励你的人学习。

Think about people you admire. People who inspire you. These people reflect certain qualities you want to have for yourself too. What are the qualities in them you want to have for yourself? How can you acquire these qualities?

想想你钦佩的人、激励你的人。你也渴望拥有这些人身上的某些品质吧?它们是什么呢?你将如何获得这些品质?

Quit a bad habit.

戒掉坏习惯。

Are there any bad habits you can lose? Oversleeping? Not exercising? Being late? Slouching? Nail biting? Smoking?

你是否有可以戒除的坏习惯,比如睡懒觉、不运动、迟到、懒散、咬指甲或抽烟?赶快了解一下吧。


【知识点讲解】

Learn from 向…学习,从…获得[吸取]; 效法;

例句:

There is a great deal to learn from Hal's expert approach.

从哈尔熟练的方法中可以学到很多。

Looking back helps insofar as it helps you learn from your mistakes.

审视过去的作用是能帮你从错误中吸取教训。

Be humble enough to learn from your mistakes.

要虚心地从自己的错误中学习。


Slouching adj.没精打采的,懒散的;

例句:

Pug spied Harry Hopkins slouching alone in a gray suit by himself.

帕格瞥见哈里·霍普金斯穿着一身灰色衣服,独自一个人没精打采地走过去.

He was tall and bulky, but he walked with a slouching gait.

他身材高大, 但是走起路来却是无精打采的样子.

He acquired a slouching gait, and ignoble look.

他学了一套萎靡不振的走路样子和一种不体面的神气.


欢迎关注主播微信公众号:安夏说英语,查阅更多英语学习节目~安夏个人微信:anxia3210

[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]


分享到
重点单词
  • reflectv. 反映,反射,归咎
  • humbleadj. 卑下的,谦逊的,粗陋的 vt. 使 ... 卑
  • certainadj. 确定的,必然的,特定的 pron. 某几个,某
  • inspirevt. 影响,使 ... 感动,激发,煽动 vi. 吸入
  • approachn. 接近; 途径,方法 v. 靠近,接近,动手处理
  • ignobleadj. 平民的,卑贱的,卑鄙的,不光彩的
  • acquirevt. 获得,取得,学到